Książka przychodów i rozchodów




Nasi pracownicy posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu książki przychodów i rozchodów (KPiR) dla firm z różnych branży. Na bieżąco śledzimy obowiązujące przepisy i zmiany w prawie podatkowym. Księgi prowadzimy sumiennie i solidnie. Dbamy również o to, aby maksymalnie zracjonalizować wydatki firmy naszego klienta. Zawsze wyszukujemy dostępne ulgi, które pomogą Państwu obniżyć płacone podatki.

KPiR – podstawa prawna

Rozliczenia na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów oparte są o rozporządzenie Ministra Finansów, które zostało wydane 26.08.2003 roku (Dz. U. Nr 152, poz. 1475). Naszą działalność opieramy także o znajomość ustawy „O podatku dochodowym od osób fizycznych” z 26.07.1991 roku. Kwestią KPiR obejmuje przede wszystkim rozdział o kosztach uzyskiwania przychodów i amortyzacji środków trwałych.

Kogo obowiązuje książka przychodów i rozchodów?

Na podstawie książki przychodów i rozchodów rozliczają się przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą, którzy są podatkowani podatkiem liniowym w wysokości 19%. Ten sposób rozliczeń dotyczy również firm, które płacą podatki na zasadach ogólnych (przychody firmy nie mogą przekroczyć 1,2 miliona euro).
KPiR mogą prowadzić również spółki cywilne, jawne i partnerskie, których nie obowiązuje pełna księgowość (księgi rachunkowe).

KPiR – zalety

Prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów pozwala wliczyć w koszty prowadzonej działalności gospodarczej wszystkie wydatki, które są powiązane z uzyskaniem przychodów firmy. Do kosztów prowadzonej działalności możemy wliczyć zakup materiałów biurowych, przejazdy w celu dopełnienia spraw służbowych. To pozwala płacić podatki wyłącznie od faktycznych zarobków firmy (dochodów), a nie całej kwoty przychodu przedsiębiorstwa. W koszty przychodów można również wliczać faktury, których jeszcze całkowicie nie uregulowaliśmy.

KPiR – wady

Książka przychodów i rozchodów wymaga skrupulatności. Wszystkie zapisy muszą być poprawne formalnie, wyczerpująco opisane. Przedsiębiorca musi również gromadzić wszystkie dokumenty księgowe. Każdy wydatek należy potwierdzić fakturami i rachunkami. Nierzetelnie wykonane zapisy w KPiR wiążą się z sankcjami ze strony organów kontrolujących (urzędów skarbowych).

Książkę przychodów i rozchodów należy prowadzić łącznie z ewidencją wyposażenia, kartami przychodów pracowników, książką kontroli środków trwałych.

Zapraszamy do przejrzenia szczegółowej oferty oraz osobistej wizyty w siedzibie naszego biura.

Zapraszamy do wspólpracy

współpraca 

firmy z całej Polski! Naszym klientom dajemy możliwość przekazywania dokumentów w postaci elektronicznej, kurierem lub faksem. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszego biura! Kontrahentom z Częstochowy i okolic zapewniamy darmowy odbiór dokumentów księgowych.

Bądź w kontakcie

  • Telefony:
    34 3222163 / 664495674
  • Email:
    biuro@wk-ksiegowa.pl
  • Adres:
    ul. Dekabrystów 41B
    lokal 4
    42-215 Częstochowa